Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Tragikomický příběh dnešního dne

Úterý patří mezi mé méně oblíbené dny v týdnu. Důvody jsou prosté – brzké vstávání do školy, nudné tři hodiny angličtiny, spěch domů na doučování a ještě větší následný spěch na trénink. 

Začalo to hned od rána. Budík na 6:01, marný pokus o zvednutí se z vyhřáté postele. Zachumlala jsem se zpět do pelíšku a pokračovala jsem ve snění. Probudila jsem se o hodinu a půl později a po rozkoukání jsem si vyhledala spoj do školy. Měla jsem půl hodiny na přípravu. Nádhera. První šok nastal, když jsem se pokusila vstát a protáhnout se. Po včerejším kruhovém tréninku jsem nemohla pohnout rameny. Mezi lopatkami jsem cítila zabodnutý nůž, který se stále více zarýval do mé kůže a svalů. Vyhrabala jsem se tedy z postele, udělala jsem si snídani v podobě kukuřičných lupínků s mlékem a půlky jablka. Čas do odjezdu vlaku se krátil. Vyčistila jsem si zuby, učesala jsem si přeleželé vlasy a šla jsem se obléknout. Pro dnešní den jsem musela oželet make up – další z mnoha dnů, kdy spolužáky vystavím své přirozené „kráse“. Oblékla jsem se příhodně celá do černého a vyrazila jsem ven. Hned za dveřmi mě čekala ledová sprcha. A to doslova. Pršelo a já už neměla čas vrátit se zpět pro deštník. Kolem hlavy jsem si obmotala šátek a vydala jsem se vstříc dobrodružství dnešního dne. Zastavila jsem se u popelnice, kam jsem plánovala vyhodit papírový kapesník. Bohužel jsem ho zaměnila za klíče od domu. Hrabat se v popelnici, to jsem si vždycky užívala. Díky této estrádě jsem si musela na vlak trochu popoběhnout. Stihla jsem ho. Usedla jsem a začala jsem psát reportáž z výstavy Lodě na vodě. Zjistila jsem, že kromě selfie na instagramu jsem si odtamtud nic neodnesla. Psaní jsem tedy přesunula do školy, kde bude, doufejme, k dispozici Wi-Fi.

Jediný světlý okamžik dnešního dopoledne byl náš sympatický profesor, který mě z nějakého důvodu vždy naladí na lepší vlnu. A pak přišla rána reality v podobě tří hodin angličtiny. Když jsem se před poslední hodinou chtěla uklidnit zaslouženou cigaretkou, opět mě převezl déšť. V takovém slejváku ven nepůjdu, rozhodla jsem se. Vrátila jsem se tedy do lavice a poslouchala jsem nepříjemné kručení v břiše. Odkroutili jsme si i poslední hodinu a vesele jsme se vydali na autobus. Veselí samozřejmě jako vždy kvůli zpoždění opadlo již na zastávce. Dnes jsme si pěkných deset minut vystáli v dešti a v mých converskách se pomalu ale jistě tvořily kaluže. S ubíhajícími minutami se krátil i interval mezi příjezdem autobusu a odjezdem vlaku.

„Jestli to nestihnu, tak se zabiju.“ hlásila jsem přesvědčeně.

Přervaný autobus smradlavých lidí, spěch na metro, spěch z metra na vlak i výstup průvodčího jsem k velkému překvapení přešla v klidu. Dorazila jsem domů, kde jsem zjistila, že se doučování o hodinu posouvá. To pro mě byla momentálně jediná pozitivní zpráva. Znamenalo to totiž, že budu mít čas si po obědě poležet. Za každou dobrou zprávou ale musí přijít ta špatná - nebylo uvařeno. Odešla jsem tedy do pokoje s přesvědčením, že půjdu spát hladová. Svlékla jsem se z promočeného oblečení a po celém těle jsem měla husí kůži. Hlad, spánkový deficit a zima už bylo moc nepříznivých faktorů naráz. Zastavila jsem se uprostřed pokoje a rozbrečela jsem se. Po dobrých pěti minutách jsem se uklidnila a zasmála jsem se nad svou existencí. Právě jsem se rozbrečela jako mimino, protože jsem zmokla a kručelo mi v břiše.

Rozhodla jsem se eliminovat jeden problém po druhém. Oblékla jsem se, došla jsem si uvařit vaječnou omeletu a zalezla jsem si do postele - po úsměvu našeho profesora druhá pozitivní věc dnešního dne.

Po hodince a půl spánku jsem byla jako vyměněná. Na tváři se mi objevil první úsměv a svět byl o něco krásnější. Po spánku následuje snídaně, tudíž jsem si dopřála kávu a ovoce. Čas doučování se blížil. Oblékla jsem se a už jsem slyšela zvonek. Odučila jsem svou hodinu a ve spěchu jsem si šla sbalit tašku na hokej. Veškerý spěch byl ale naprosto zbytečný, protože jsem prostála dobrou půl hodinku v koloně. Tím už jsem se odmítala stresovat. Pustila jsem si Eminema a The 1975 a popojížděla jsem hlemýždí rychlostí. Na tréninku jsem se konečně po celém dni vybila a nakonec jsem byla ráda, že jsem svou účast nezavrhla.

A teď tu sedím, za chvilku odbije půlnoc a mně už je jasné, že se mi zítra v 6:01 opět nebude chtít vstávat a opět bude na konci dne o čem psát. 

Autor: Veronika Decsyová | úterý 28.4.2015 23:33 | karma článku: 8,51 | přečteno: 431x
  • Další články autora

Veronika Decsyová

And when I die

It is a Valentine's Day today and it feels like an ideal time to post a very romantic text to celebrate love and fascination as it's finest.

14.2.2017 v 22:46 | Karma: 8,56 | Přečteno: 501x | Diskuse| Poezie a próza

Veronika Decsyová

Nalezení duševní rovnováhy

Je to skoro půl roku, co má hlava nevyplodila nic zajímavého, poutavého a zamyšleníhodného. Přemýšlím nad tím, čím to může být. Napadají mě dvě možnosti, které spolu úzce souvisí.

10.7.2016 v 16:01 | Karma: 11,71 | Přečteno: 356x | Diskuse| Osobní

Veronika Decsyová

Láska? Štěstí?

Láska. Štěstí. Co to vlastně je? Jsme vůbec schopni konstantně cítit něco takového, jako je láska a štěstí?

15.5.2016 v 14:41 | Karma: 9,97 | Přečteno: 218x | Diskuse| Osobní

Veronika Decsyová

Ženská očekávání

Rande jako z amerického filmu, princ z pohádky nebo alespoň jedinkrát dostat přednost před kamarády.

24.2.2016 v 15:03 | Karma: 12,85 | Přečteno: 798x | Diskuse| Ostatní

Veronika Decsyová

Nejsložitější člověk na planetě

Sedím na zemi v kuchyni a topím se v emocích. V emocích, které ani pořádně nedokážu identifikovat. Pokaždé, když se za tmy vracím na kole domů, hlavou se mi honí všemožné myšlenky a vzpomínky.

29.10.2015 v 20:48 | Karma: 9,36 | Přečteno: 350x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 507x
Píšu.

Seznam rubrik