Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nalezení duševní rovnováhy

Je to skoro půl roku, co má hlava nevyplodila nic zajímavého, poutavého a zamyšleníhodného. Přemýšlím nad tím, čím to může být. Napadají mě dvě možnosti, které spolu úzce souvisí.

Bude tomu déle něž půl roku, kdy jsem si našla přítele. A to s sebou nese mnohé. Na jedné straně to byl jakýsi pocit štěstí, vyrovnanost, při které z hlavy mizí veškeré teorie a sáhodlouhé myšlenky, které by se daly přenést na papír a ještě by zajímaly ostatní. Nebudeme si lhát, lidé raději čtou o hlubokých depresích než o překypujícím štěstí druhých. Takoví už prostě jsme. Na straně druhé můj vztah přinesl také tělesné uspokojení, které otupí mysl a přesvědčí ji o tom, že přináší i uspokojení psychické. Potlačuje tvořivost, protože tělo propadne fyzické slasti. Navíc nejsem typ člověka, který by rád otevřeně odkrýval svůj vztah a nechal ostatní nahlížet do dokonalé symbiózy dvou lidí. 

Druhým důvodem je možná mé neustálé cestování za partnerem a domů, které dokonale rozhodilo můj doposavad fungující rozvrh. Vztah na dálku mě také připravil o mou milovanou spontánnost, která nejčastěji vyústila v myšlenkový pochod nebo situaci, která stála za zaznamenání na papír. 

I přes pocit zamilovanosti a štěstí jsem stále nenacházela duševní klid. Měla jsem pocit že mi neustále někde něco utíká. Ať už mezi kamarády nebo ve vztahu. Absolutně nepřicházelo v úvahu, abych si sedla na balkón a v poklidu si četla knihu bez toho, aby mě zužoval pocit samoty a zoufalství. Najednou jako bych nedokázala být chvíli sama, jako bych snad prožila nějaké trauma, které mi nahání strach ze samoty. A poté skončil školní rok a s ním i můj vztah. A paradoxně s prázdninami přišel i velký shon a já byla neustále zaměstnaná vyřizováním. A v tom si člověk uvědomí, jak důležitý je volný víkend strávený právě s knihou a psem v obývacím pokoji, jak důležité je umět trávit čas sám se sebou a umět si to užít. A v tom jsem opět podlehla literatuře a zkoumání lidských myslí. A stejně tak je důležité mít kolem sebe přátelé, s kterými máte pocit, že důležité je jen to, co se děje právě na onom místě, na kterém se právě nacházíte. Se kterými dokážete otevřeně hovořit o svých domněnkách, názorech a myšlenkách a kteří vám dávají pocit jistoty a lásky. 

A tak mám pocit, že se opět vracím do svých intelektuálních, tvořivých kolejí. Těžko říct, jestli mi k tomu pomohl příběh bezbarvého Cukura Tazakiho nebo jsem si jen s odstupem času uvědomila důležitost popisování svých vnitřních myšlenkových pochodů, které mě tak uklidňuje a zároveň zaměstnává. 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Veronika Decsyová | neděle 10.7.2016 16:01 | karma článku: 11,71 | přečteno: 356x
  • Další články autora

Veronika Decsyová

And when I die

It is a Valentine's Day today and it feels like an ideal time to post a very romantic text to celebrate love and fascination as it's finest.

14.2.2017 v 22:46 | Karma: 8,56 | Přečteno: 501x | Diskuse| Poezie a próza

Veronika Decsyová

Láska? Štěstí?

Láska. Štěstí. Co to vlastně je? Jsme vůbec schopni konstantně cítit něco takového, jako je láska a štěstí?

15.5.2016 v 14:41 | Karma: 9,97 | Přečteno: 218x | Diskuse| Osobní

Veronika Decsyová

Ženská očekávání

Rande jako z amerického filmu, princ z pohádky nebo alespoň jedinkrát dostat přednost před kamarády.

24.2.2016 v 15:03 | Karma: 12,85 | Přečteno: 798x | Diskuse| Ostatní

Veronika Decsyová

Nejsložitější člověk na planetě

Sedím na zemi v kuchyni a topím se v emocích. V emocích, které ani pořádně nedokážu identifikovat. Pokaždé, když se za tmy vracím na kole domů, hlavou se mi honí všemožné myšlenky a vzpomínky.

29.10.2015 v 20:48 | Karma: 9,36 | Přečteno: 350x | Diskuse| Ostatní

Veronika Decsyová

19

T - 19 dní. Zbývá nám devatenáct dní v Říši – v Říši nulové zodpovědnosti a nekončící zábavy. Střípky života v Bonnu vol. 2

25.9.2015 v 23:23 | Karma: 6,88 | Přečteno: 378x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Nebyly to trávicí potíže, ale zhoubný nádor. Jolaně pomohla jehlová biopsie

7. května 2024  20:24

Ještě loni touhle dobou se cítila zdravá. Zrovna prošla menopauzou, a tak když se jí začátkem léta...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno 

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

Studenty protestující za Gazu měsíce trénovaly skupiny napojené na Hamás

7. května 2024

Premium Masivní demonstrace za konec bojů v palestinském Pásmu Gazy, jež se v posledních týdnech rozlily po...

Nového děkana po Ševčíkovi na VŠE nezvolili, jediný zájemce to očekával

7. května 2024  16:05,  aktualizováno  19:56

Akademický senát Národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze (NF VŠE) nového děkana v...

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 507x
Píšu.

Seznam rubrik